Chcesz schudnąć? – zobacz jaki trening wybrać!

                

Wielkie marzenia, dobre chęci i gotowość do działania – to wciąż za mało, żeby uzyskać figurę marzeń. Czasami po prostu bardziej opłaca się zatrzymać nogi, aby w zamian, choć przez chwilę, ruszyć głową. Po co? Ponieważ w odchudzaniu najwięcej korzyści przynosi reguła ,,mniej, ale wydajniej”.

 

Odchudzam się. Mam plan. Tym razem naprawdę schudnę. -Dasz radę? – Dam! Wystarczy tylko, że codziennie będę trenować. To przecież takie oczywiste – założyć sportowy strój i ćwiczyć! 7 dni w tygodniu, do utraty tchu, bez wymówek…

Wielu ludzi prowadzi taki wewnętrzny dialog, zaczynając swoją walkę o lepszą figurę. Myślimy, że ilość treningów i ich częstotliwość jest kluczem do sukcesu. Otóż nie!

                     

Kardio, czy interwały?

Interwały – to ćwiczenia cechujące się wysoką intensywnością i zmienną wartością tętna. Jeden trening interwałowego trwa co najwyżej 20 minut. To duża zaleta interwałów, ponieważ pozwala na znaczącą oszczędność czasu – tak w skali dnia, tygodnia, jak i miesiąca. Ponadto do spalania tkanki tłuszczowej dochodzi tutaj nie tylko w trakcie trwania treningu, ale także na długo po jego zakończeniu.

             

                   

Aeroby – to jednostajny wysiłek w jednakowym tempie (bieganie, rower, stepper), trwający ok. 30-40 minut. Czas ten może ulec wydłużeniu, ponieważ nasz organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do wysiłku aerobowego i pół godziny biegania, które miesiąc temu przynosiło efekt, dzisiaj może się okazać niewystarczające.

             

      

                                 

Zanim zdecydujemy się na któryś z powyższych treningów, warto najpierw zastanowić się nad kilkoma aspektami:

Jaka jest moja kondycja? – jeśli jestem osobą początkującą, łatwiej będzie mi zacząć od aerobów. Warto pamiętać, że treningi interwałowe wymagają wytrzymałości na poziomie co najmniej średnio zaawansowanym.

Jaki jest mój cel? – czy chcę poprawić swoją wydolność (aeroby), czy raczej doprowadzić do maksymalnego spalania tkanki tłuszczowej (interwały)?

Jaki typ ćwiczeń lubię? – jeśli bardziej odnajduje się w spokojnych, rytmicznych ćwiczeniach, odpowiedź jest prosta: aeroby. Jeśli jednak fascynuje mnie dynamika, tempo i szybkie zmiany, warto zdecydować się na interwały.